Ένα κτίριο πανελληνίως σπάνιου ρυθμού, που θα περίμενες να το δεις στο Παρίσι! Useful Information for English speaking Visitors (more pictures inside): 1921 hotel building in Karditsa, Thessaly. Rare for Greece rococo rhythm, total unexpected to exist in a city of Thessaly prefecture. Unknown French architect. From 1923 until ~ 1940 it's central entertainment room (cafe, ballroom) hosted hundreds of shows (cinema, theater and many other) and it became the main social and entertainment center of the city and wider. Many Greek famous actors, artists e.t.c. passed from it's small scene. Many prime ministers, until today, stayed in "Arni". A very strong earthquake destroyed the dome in 1954. The name "Arni" comes from an ancient city nearby, and it was given by the first owner Tertipis (politician), in order to honer his brother, that won the Turks there. Renovated in 2005, is a very special luxury hotel today, named "Domotel Arni Historic Hotel".
Κτίριο έκπληξη, τόσο αρχιτεκτονικά όσο και ιστορικά
Είναι σίγουρο ότι η πρώτη θέαση της παρακάτω καρτ ποστάλ, με το ξενοδοχείο "Άρνη" στην Καρδίτσα, θα εξέπληττε τον καθένα. Η Ελλάδα κρύβει πολλές και κάθε εποχής "αρχιτεκτονικές εκπλήξεις", τις οποίες συχνά αγνοούμε ή προσπερνάμε. Εδώ έχουμε μια από τις πιο εντυπωσιακές καθώς μιλάμε για ένα κτίριο που και μπορεί να τοποθετηθεί πολύ ψηλά σε πανελλήνιο επίπεδο ως προς την αρχιτεκτονική σπανιότητά του και ταυτόχρονα βρίσκεται σε μια πόλη που δε θα περίμενε κανείς να το δει! Θα ήταν μικρότερη η έκπληξη αν το βλέπαμε στον Βόλο, στη Θεσσαλονίκη ή στην Αθήνα. Δεν θα ήταν έκπληξη μόνο αν το βλέπαμε στο Παρίσι!
Το άρθρο γράφτηκε αρχικά από τον συντάκτη για τον παραπάνω λόγο. Σύντομα ο σημερινός διευθυντής κύριος Γιάννης Μπαλατσούκας φρόντισε και μας έστειλε λεπτομερή στοιχεία από τον κύριο Σπυρίδωνα Ταλιαδούρο πρώην Βουλευτή Ν. Καρδίτσας, υφυπουργό παιδείας, απόγονο του αρχικού ιδιοκτήτη. Στο υλικό Καρδιτσιώτες έχουν διασώσει την ιστορία του "'Άρνη" με εντυπωσιακές λεπτομέρειες, περιλαμβάνοντας ακόμα και μαρτυρίες ανθρώπων, που το έζησαν από κατασκευής. Αυτό δείχνει το πόσο συνδέθηκε με τη ζωή και το πρόσφατο παρελθόν της πόλης. Δεν είναι δυνατόν να μεταφερθούν όλα εδώ, ωστόσο η δεύτερη έκπληξη που προέκυψε είναι ότι η ζωή και οι δράσεις στο ξενοδοχείο παρέπεμπαν, εξίσου με την εικόνα του, σε μεγέθη άλλων πόλεων (πολύ γνωστότερα παλιά ξενοδοχεία των οποίων, θα "ζήλευαν" την ιστορία του "Άρνη").
Ο συντάκτης έγραψε σχεδόν τα ίδια το 2016 στην 1η παράγραφο, πριν παραλάβει αυτό το ντοκουμέντο του 1925! |
Ξενοδοχείο "Άρνη", Καρδίτσα: Παλιά καρτ ποστάλ. |
Πορεία στο χρόνο
Ανέγερση: 1921. Το κτίριο προκάλεσε τον θαυμασμό των πολιτών και του τύπου στην ευρύτερη Θεσσαλία.
Αρχιτέκτων: Αναφέρεται Γάλλος, ονομασία άγνωστη.
Αρχικός Ιδιοκτήτης: Κωνσταντίνος Τερτίπης (1864 - 1923), δικηγόρος, πολιτικός, επιχειρηματίας από την Στυλίδα. Εξελέγη βουλευτής Φθιώτιδας, βουλευτής Τρικάλων με το Λαϊκό Κόμμα το 1915 και το 1920. Χρημάτισε υπουργός Γεωργίας στην κυβέρνηση του Δημητρίου Γούναρη 1921 - 1922.
Ονομασία "Άρνη": Κατά τη μυθολογία, η Άρνη παρουσιάζεται είτε ως
κόρη του Αιόλου και μητέρα του Βοιωτού, είτε ως κόρη ή γυναίκα του Ποσειδώνα,
είτε ως κόρη του Ασκληπιού. Ο Τερτίπης ονόμασε το κομψοτέχνημα "Άρνη"
προς τιμήν του αδελφού του Δημήτριου (1848 - 1926) συνταγματάρχη και πολιτικού, ο οποίος μεταξύ άλλων νίκησε τους Τούρκους σε μάχη της Θεσσαλικής επανάστασης το 1878, στην περιοχή της προϊστορικής Άρνης (σημ. Πύργος
Κιερίου - Καρδίτσα). Ο πατέρας των δύο ανδρών υπήρξε υπαρχηγός του Αθ. Διάκου
στην Επανάσταση του 1821. Το ενδιαφέρον των αδερφών Τερτίπη για την πολιτική συνεχίστηκε, με απογόνους συγγενών με το επώνυμο Ταλιαδούρος,
να πολιτεύονται ακόμα και μετά το 2000.
Η χρυσή εποχή: Το υπερπολυτελές ξενοδοχείο κέρδισε αμέσως την υψηλή κοινωνία της ευρύτερης Θεσσαλίας. Πολύ σύντομα, ανοίγοντας στο ευρύτερο κοινό με αναρίθμητες δραστηριότητες και θεάματα, κυριάρχησε στον τομέα της ψυχαγωγίας και της εστίασης στην Καρδίτσα.
Στην κατοχή: Ιταλοί, ναζί και αντιστασιακοί εναλλάχθηκαν καταλαμβάνοντας το κτίριο. Ως γνωστόν οι εισβολείς επέλεγαν κάθε κτίριο κόσμημα σε όλη την Ελλάδα. Το 1943 η ισόγεια αίθουσα έγινε αναγνωστήριο και καθ' όλη τη δεκαετία του 1940, στέκι καλλιτεχνών και διανοουμένων.
~ 1945: Σταμάτησε να παρέχει θεάματα, καθώς τη σκυτάλη είχε ήδη πάρει το νεότερο "Παλλάς" (βλ. παρακάτω).
~ 1945: Σταμάτησε να παρέχει θεάματα, καθώς τη σκυτάλη είχε ήδη πάρει το νεότερο "Παλλάς" (βλ. παρακάτω).
1954 - απώλεια του θόλου και αφαιρέσεις διακοσμήσεων: Στο κοντινό χωριό Σοφάδες σημειώθηκε σεισμός που εκτιμάται στα 7 ρίχτερ. Η ευρύτερη περιοχή με κτίρια χαμηλών αντοχών, παρουσίασε εικόνα ισοπέδωσης. Το "Άρνη" έχασε τον θαυμαστό τρούλο, το δώμα του και τα ανώτερα σημεία του Β' ορόφου. Στις επισκευές θωρακίζεται με δοκάρια μπετόν αρμέ επί των όψεων και έτσι χάνει τον εξωτερικό διάκοσμο "κέντημα", στους Α' και Β' ορόφους. Οι επιλογές αυτές οφείλονται πιθανότατα στο ότι έγιναν σε μια εποχή φτώχειας, απαξίωσης του παλιού, έλλειψης διακοσμητικών και τεχνιτών με τεχνογνωσία για επαναφορά στο γνήσιο, κ.λ.π. Αντίστοιχα σεισμόπληκτα κτίρια αυτές τις εποχές κατεδαφίζονταν αβασάνιστα. Το ότι το "Άρνη" διεσώθη, μάλλον οφείλεται στο ότι ήταν ακόμα νέο, ήταν επιχείρηση και διατηρούσε ακόμα τον θαυμασμό, συνδεδεμένο πλέον άρρηκτα με τις ζωές των κατοίκων της πόλης.
~1960 - 2005: To διάστημα αυτό υπήρξε μεγάλη απαξίωση στα παλιά κλασσικίζοντα ξενοδοχεία της Ελλάδας. Αυτό μαζί με την υποβάθμιση της εικόνας του και την παλαίωση, πιθανότατα να το οδήγησαν σε κάποια έστω μικρή παρακμή το εν λόγω διάστημα (παρ' ολο που στην Καρδίτσα δεν υπήρξε έντονος ανταγωνισμός από νέα σύγχρονα, όπως π.χ. στην Αθήνα). Το 1993 αναφέρεται κλείσιμο του καφενείου (Εντός της δεκαετίας 1990 πιθανώς να έκλεισε και το ίδιο το ξενοδοχείο).
~1960 - 2005: To διάστημα αυτό υπήρξε μεγάλη απαξίωση στα παλιά κλασσικίζοντα ξενοδοχεία της Ελλάδας. Αυτό μαζί με την υποβάθμιση της εικόνας του και την παλαίωση, πιθανότατα να το οδήγησαν σε κάποια έστω μικρή παρακμή το εν λόγω διάστημα (παρ' ολο που στην Καρδίτσα δεν υπήρξε έντονος ανταγωνισμός από νέα σύγχρονα, όπως π.χ. στην Αθήνα). Το 1993 αναφέρεται κλείσιμο του καφενείου (Εντός της δεκαετίας 1990 πιθανώς να έκλεισε και το ίδιο το ξενοδοχείο).
2005 - σήμερα: Το 2005 ανακαινίζεται και επαναλειτουργεί ως ξενοδοχείο πολυτελείας.
Κωνσταντίνος Τερτίπης, ο πρώτος ιδιοκτήτης και ο αδερφός του Δημήτριος, προς τιμήν του οποίου το ξενοδοχείο ονομάστηκε "Άρνη" . |
Από τον Ελευθέριο Βενιζέλο στον Αντώνη Σαμαρά!
Πολλά παλιά ξενοδοχεία κάποτε φιλοξένησαν διακεκριμένους πολιτικούς. Ωστόσο για το "Άρνη", που έφτιαξε πολιτικός, η λίστα είναι και μακρά και δεν περιορίζεται σε συγκεκριμένη εποχή! Ενδεικτικά: Ελευθέριος Βενιζέλος, Νικόλαος. Πλαστήρας, Κωνσταντίνος Καραμανλής, Γεώργιος Ράλλης, Ευάγγελος Αβέρωφ, Κώστας Καραμανλής, Αντώνης Σαμαράς, πέρασαν από το στολίδι.
Κοντά στην κεντρική πλατεία Ελευθερίας της Καρδίτσας.
Το ξενοδοχείο κτίστηκε στην καρδιά της πόλης, κοντά στην πλατεία, που από το 1881 ήταν η κεντρική της, καρδιά του εμπορικού κέντρου και κατεξοχήν χώρος δημόσιων θεαμάτων και κοινωνικής συνεύρεσης. Από "πλατεία της αγοράς" μετονομάστηκε σε "πλατεία Ελευθερίας", όταν η Θεσσαλία προσαρτήθηκε στο ελληνικό κράτος, το 1881.
Η πλατεία έχει δύο σημεία που αξίζουν αναφοράς:
4 από τα αγάλματα των μουσών της πλατείας Ομονοίας της Αθήνας (λευκό τσιμέντο), μέρος της διακόσμησής της της δεκαετίας 1930, που απομακρύνθηκαν αψυχολόγητα από τον δήμο Αθηναίων ως αντιαισθητικές γρήγορα, το 1936 και δωρήθηκαν σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Τα αγάλματα της Καρδίτσας αναφέρεται ότι τοποθετήθηκαν τη δεκαετία του 1950 (ωστόσο σύμφωνα με φωτογραφίες και ειδικά επί της πλατείας, ίσως και αργότερα).
Tο ογκώδες αυστηρό κτίριο "Παλλάς", χαρακτηριστικό δείγμα των τελών της δεκαετίας 1930. Αντικατέστησε το διώροφο ξενοδοχείο "Η ωραία Ελλάς", ένα παμπάλαιο κτίριο που είχε μετατραπεί σε νεοκλασσικό. Στο "Παλλάς" επανεφαρμόστηκε ισόγεια τοξωτή κιονοστοιχία όπως στο "Η ωραία Ελλάς". Μεταπολεμικά πήρε τη σκυτάλη από το "Άρνη" ως ο σημαντικότερος χώρος θεαμάτων και ψυχαγωγίας της πόλης, με αίθουσες κινηματογράφου, θεάτρου, καφενείο και μπαρ-εστιατόριο πολυτελείας. Το ενδιαφέρον κτίριο υφίσταται συντηρημένο. Στα νεότερα χρόνια πέρασε στην "Τράπεζα Πίστεως" μάλλον ολόκληρο και στη θέση της retro επιγραφής "ΠΑΛΛΑΣ" μπήκε αυτή της... Αlpha Bank.
Πλατεία Ελευθερίας, Καρδίτσα: Περί το 1900, το ξενοδοχείο "Ωραία Ελλάς". |
Πλατεία Ελευθερίας, Καρδίτσα: Το 1927, με το ξενοδοχείο "Ωραία Ελλάς" νεοκλασσικα ανακαινισμένο και στο βάθος το 6 ετών "Άρνη". |
Πλατεία Ελευθερίας, Καρδίτσα: Σύμφωνα με όλα τα διαθέσιμα στοιχεία εκτ. 1945 - 1954. Το ξενοδοχείο "Ωραία Ελλάς" έχει αντικατασταθεί από το κτίριο "Παλλάς" από τα τέλη του 1930. |
Πλατεία Ελευθερίας, Καρδίτσα: Εκτ. μέσα δεκαετίας 1970, δεξιά οι 4 τσιμεντένιες Μούσες της Καρδίτσας, προερχόμενες από την πλατεία Ομονοίας της Αθήνας, της δεκ. του 1930. |
Πλατεία Ελευθερίας, Καρδίτσα: Το κτίρια της ως έχουν σήμερα (αρχές 2000). |
Αρχιτεκτονικά και διακοσμητικά στοιχεία
- Σπάνιος ρυθμός: Είναι αξιοσημείωτο ότι αρχές του 1920 σε Ελλαδική πόλη, επιλέγεται προφανώς συνειδητά ένας πολυτελής, κλασικιστικός, ασυνήθιστος ρυθμός και το έργο ανατίθεται σε Γάλλο αρχιτέκτονα. Οι βαριές εκλεκτικιστικές διακοσμήσεις, μακράν του αμιγώς Ελληνικού αρχαιοπρεπούς νεοκλασικισμού, μαζί με τις αναλογίες, τα σχέδια των ανοιγμάτων και τον θόλο παραπέμπουν στον ρυθμό rococo (Γαλλία 18ος αιώνας). Σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτισμού είναι το μόνο δείγμα rococo στη Θεσσαλία.. Ωστόσο αυτός ο ρυθμός, είναι σπάνιος ευρύτερα σε πανελλήνιο επίπεδο, με εξαίρεση ίσως τη Θεσσαλονίκη πριν την πυρκαγιά του 1917.
- Τριώροφο, με δώμα, χωρίς υπόγειο.
- Προηγμένη διαρρύθμιση: Το κτίριο ακολουθεί την τάση του μεσοπολέμου στην Ελλάδα, "να περιορίζει λιγότερο πλέον το εξωτερικό συμμετρικό σχέδιο την μέγιστη χρηστικότητα του εσωτερικού και εκεί να γίνεται πιο ευέλικτος - σύνθετος σχεδιασμός" π.χ. με ημιορόφους, δάπεδα σε διαφορετικά επίπεδα, πιό σύνθετους χώρους κ.α. Η τάση αυτή πυροδοτήθηκε και από την έλευση του πρώιμου οπλισμένου σκυροδέματος, που απελευθέρωνε σταδιακά τις τεχνικές δυνατότητες.
- Τεχνικά: Λιθοδομή, θωρακισμένο σήμερα με δοκούς μπετόν αρμέ.
To χαμένο δώμα με τον σπάνιο θόλο (τρούλο)
- Ο θόλος αποτελούσε το εντυπωσιακότερο σημείο του "Άρνη".
- Στέγαζε γωνιακό κυλινδρικό δώμα με πλήρη εξώστη.
- Έφερε σφαίρα με ιστό στην κορυφή και πιθανότατα προσαρμοσμένη σιδερόσκαλα πρόσβασης στο σημείο αυτό.
- Μια μικρή ξύλινη σκάλα (όχι η κεντρική του ξενοδοχείου) οδηγούσε σε αυτό (μαρτυρία).
- Ο κύριος Ταλιαδούρος πιθανολογεί οτι το δώμα ήταν σαλόνι, ωστόσο λόγω της μικρής σκάλας κ.α., θα μπορούσε να είναι και ένα εξέχον δωμάτιο.
- Ο θόλος όπως προαναφέρθηκε έπεσε θύμα των 7 ρίχτερ του 1954, ενώ σημαντική είναι η αναφορά ότι προσπάθεια για ανακατασκευή του στις αρχές του '90 εγκαταλείφθηκε λόγω αισθητικής αποτυχίας!
- Σχηματικά για την Ελλάδα, θυμίζει μόνο αυτόν της επαύλεως Καζούλη στην Κηφισιά.
- Θόλοι σαν αυτόν φτιάχνονταν σε κεντρική Ευρώπη και Ρωσία.
- Σχηματικά και διακοσμητικά θυμίζει πολύ και τον τρούλο του Ναού της Φλωρεντίας Santa Maria del fiore (Ντουόμο), ένα παγκοσμίως αναγνωρισμένο τεχνικό επίτευγμα.
- Από το φωτογραφικό υλικό δεν είναι σαφές αν επικαλυπτόταν από διακοσμητική λαμαρίνα ή από κεραμίδια π.χ. τύπου λέπι (πιθανότερο). Μάλλον ήταν ξύλινη κατασκευή και όχι κτιστός (όπως στην έπαυλη Καζούλη). Τέλος, δεν είναι γνωστό αν ήταν κενός ή με ταβάνι εσωτερικά.
Ξενοδοχείο "Άρνη", Καρδίτσα: O θόλος. |
1. Duomo, Φλωρεντία, Ιταλία: O θόλος του είναι παγκοσμίως αναγνωρισμένο τεχνικό επίτευγμα και έχει κάποια κοινά με του "Άρνη". 2. Έπαυλις Καζούλη, Κηφισιά: O μοναδικός ομοιάζων θόλος στην Ελλάδα. |
H ιδιαίτερη σκάλα
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η σκάλα:
- Η κεντρική είσοδος και η σκάλα βρίσκονται στο αριστερότερο άκρο.
- Φέρει σπάνια ξυλόγλυπτα κιγκλιδώματα, που είναι πολύ δυσκολότερα στην δημιουργία τους από τα συνηθέστερα μαντεμένια.
- Προς τους ορόφους είναι τυπικής νεοκλασσικής τεχνικής με πλατύσκαλα και μασίφ μαρμάρινα σκαλοπάτια, ενώ στο ανώτερο τμήμα της μετατρέπεται σε "κυκλική" και ξύλινη.
Ξενοδοχείο "Άρνη", Καρδίτσα: Η σκάλα. |
Ξενοδοχείο "Άρνη", Καρδίτσα: Η σκάλα. |
Ξενοδοχείο "Άρνη", Καρδίτσα: Η σκάλα. |
Η αίθουσα κινηματοθεάτρου και καφεζυθεστιατορίου που άφησε εποχή και ζήλεψε όλη η Θεσσαλία
Για την αίθουσα που έδωσε στο κτίριο ζωή και ιστορία αντάξια της εικόνας του διασώζονται καταγεγραμμένες πολλές λεπτομέρειες. Αναφέρουμε τα κυριότερα:
Θέση: Στο ισόγειο, με είσοδο στη γωνία του κτιρίου.
Χωρητικότητα: 300 άτομα.
Πολυτέλεια του χώρου και άμεση επιτυχία: Η πολυτέλεια του χώρου τον κατέστησε στέκι της υψηλής κοινωνίας και σύντομα όλων των κατοίκων της Καρδίτσας, που εγκατέλειψαν παλαιότερους χώρους ίδιων χρήσεων.
Χρήση και Θεάματα: H αίθουσα πρωί έως απόγευμα ήταν καφενείο - ζυθεστιατόριο, ενώ το βράδυ χώρος παντός είδους θεαμάτων και δραστηριότητων. Ενδεικτικά αναφέρονται: Θεατρικές παραστάσεις, οπερέτες, κινηματογράφος, χοροεσπερίδες, κοινωνικές συνεστιάσεις, συναυλίες, διαλέξεις, δημοπρασίες, παίγνια.
Το θέατρο: Η σκηνή του μεγάρου φιλοξένησε το
προπολεμικό Παιδικό Θέατρο Καρδίτσας. Δόθηκαν αμέτρητες παραστάσεις και έλαμψε
το άστρο του Κ. Παύλου και των συνεργατών του. Στον ίδιο χώρο εμφανίσθηκαν
προπολεμικά ο Αιμίλιος Βεάκης, η Μαρίκα Κοτοπούλη, ο Χριστόφορος Νέζερ, ο Αττίκ, ο Βασίλης Αυλωνίτης και δεκάδες άλλοι μεγάλοι ηθοποιοί μπουλουκιών και περιοδευόντων θιάσων.
Ο κινηματογράφος: Το πανί τοποθετούνταν επί της αυλαίας της θεατρικής σκηνής. Ο κινηματογράφος απέκτησε τουλάχιστο 2 ονομασίες πλην του "Άρνη", ενώ το 1928 φιλοξενήθηκε στη Β' αίθουσα του ισογείου, που στέγασε και την "Πανελλήνιο Τράπεζα". Σώζονται λεπτομερή ντοκουμέντα για ταινίες που προβήθηκαν και για πρόγραμματα προβολών.
Συνωστισμός θεαμάτων: Έχουν καταγραφεί πολλές προβολές ταινιών ανά ημέρα και εναλλαγές κινηματογράφου - θεατρικών την ίδια βραδιά. Οι καταγραφείς τονίζουν ότι στο Άρνη δόθηκαν "κυριολεκτικά εκατοντάδες παραστάσεις" κατά τον μεσοπόλεμο.
Συναυλίες: Μανώλης Καλομοίρης κ.α.
Διαλέξεις: Μενέλαος Λουντέμης, Γιάννης Σκαρίμπας, Νίκος Παππάς.
Χρονολογίες: Παραστάσεις 1923(24) - 1945(46) και πλην κατοχής. Κινηματογράφος: 1924 - 1933. Τη σκυτάλη των θεαμάτων πήρε το κτίριο "Παλλάς" (βλ. παρ. πλατείας), ωστόσο η σκηνή διατηρήθηκε καλυμμένη. Καφεζυθεστιατόριο 1923 - 1993.
Σήμερα: Η αίθουσα, ανακαινισμένη άριστα από το 2005, φιλοξενεί σύγχρονο καφέ μπαρ πολυτελούς κλασσικού ύφους, όπως της αρμόζει. Η σκηνή σώζεται με απεικόνιση του αρχικού κτίσματος στη θέση του πανιού προβολής (βλ. παρακάτω).
Ξενοδοχείο "Άρνη", Καρδίτσα: Στο νέο ακόμα γωνιακό καφενείο, τη δεκαετία του 1930. |
Ξενοδοχείο "Άρνη", Καρδίτσα: Η αίθουσα σήμερα, αντάξια του παρελθόντος και εκσυγχρονισμένη με υποδειγματικό τρόπο (Arni Bistrot). |
Ξενοδοχείο "Άρνη", Καρδίτσα: Η αίθουσα σήμερα, αντάξια του παρελθόντος και εκσυγχρονισμένη με υποδειγματικό τρόπο (Arni Bistrot). |
Ξενοδοχείο "Άρνη", Καρδίτσα: Η ιστορική σκηνη. |
Ξενοδοχείο "Άρνη", Καρδίτσα: Προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις του σήμερα, οι οποίες ωστόσο δεν είναι καινούργιες για το "Άρνη", το ξενοδοχείο διαθέτει και την αίθουσα εκδηλώσεων "Θέατρο". |
Το δευτερεύον κτίριο του "Άρνη"
Δίπλα στο εντυπωσιακό κτίριό του, το ξενοδοχείο διαθέτει από πολύ παλιά και ένα δευτερεύον, απλούστερο, παλιό, διώροφο. Το σίγουρο είναι ότι εξυπηρέτησε το ξενοδοχείο στα πρώτα χρόνια των αυξημένων αναγκών. Ωστόσο δεν είναι ξεκαθαρο αν προυπήρχε και προσαρτήθηκε ή κατασκευάστηκε εκ των υστέρων από το ίδιο το ξενοδοχείο κ.λ.π.
Το "Domotel Arni Historic Hotel" του σήμερα, παραμένει ένα πολυτελές διαμάντι
Το ΄"Άρνη" είναι το δεύτερο κτίριο που ενέταξε στο στόλο της "Domotel", o διευθύνων σύμβουλός της Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος (πολιτικός μηχανικός), ο πατέρας του οποίου γεννήθηκε στην Καρδίτσα. Κατά την ανακαίνιση του 2005, ως κτίριο συντηρήθηκε όπως παρελήφθη χωρίς περεταίρω αλλοιώσεις.
Αξίζει να επαινεθούν:
- H συνολικά εμφανής συναίσθηση της αξίας του κτιρίου και ο σεβασμός στην ιστορία του.
- Το "ποντάρισμα" στην ιστορία του, ακόμα και με την παρουσία του "historic" στην ονομασία.
- Η τεράστια επιτυχία της διακόσμησης. Τα δωμάτια.έχουν ορθότατα επιπλώσεις απόλυτα σύγχρονων κλασσικών γραμμών. Η κεντρική αίθουσα, έχει προσαρμοστεί λελογισμένα στο σήμερα με ένα μπαρ, ενώ διατηρούνται το κλασσικό, η πολυτέλεια και η ιστορική σκηνή. Οι λοιποί κοινόχρηστοι χώροι συνδυάζουν επιτυχώς σύγχρονο με παλιό, συνδυάζοντας λιτότητα με παλιά αντικείμενα (δηλ. όχι παρωχημένα βαριά κλασσική διακόσμηση).
- Η συνεδριακή δευτερεύουσα αίθουσα που προσαρμόζει το "Άρνη" στις must παροχές του σήμερα.
Κτιριακά διάφορα μή επείγοντα θα μπορούσαν να βελτιωθούν στο μέλλον, εσωτερικά και εξωτερικά.
Με τις τεχνικές δυνατότητες που υπάρχουν πλέον, όταν υπάρξουν και οικονομικές (!), ίσως να ξαναδούμε και θόλο.
Ξενοδοχείο "Άρνη", Καρδίτσα: Ενδεικτικές φωτογραφίες από τα βέλτιστα εξοπλισμένα - διακοσμημένα δωμάτια. |
Γνήσια αντικείμενα
Στο κτίριο σώζονται γνήσια αντικείμενα του όπως:
- Ένας καναπές, δύο πολυθρόνες, δύο μικρά καθίσματα.
- Ένας μεγάλος ξυλόγλυπτος καθρέφτης - καλόγερος ρούχων.
- Πίνακας του πατέρα του ιδρυτού Κ. Τερτίπη, ο οποίος υπήρξε υπαρχηγός του Αθανασίου Διάκου, στην Επανάσταση του 1821.
Ξενοδοχείο "Άρνη", Καρδίτσα: Σήμερα , σαλόνι με γνήσια αντικείμενα σε ημιόροφο. |
Υποδειγματικές υπηρεσίες & κτιριακές επιλογές από την αλυσσίδα "Domotel"
Πέραν του "Άρνη", όπου είναι εμφανέστατο το τι δουλειά έχει γίνει και γίνεται, αξίζει να γνωρίζούμε ότι η "Domotel":
Πρόσφατα βραβευμένη για τις υψηλού υπηρεσίες της, με boutique & lifestyle hotels στοχεύει στον υψηλού επιπέδου τουρισμό, που αρμόζει σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, προσφέροντας στην γενικώς πολύπαθη εικόνα και οικονομία της. Οι σοβαρές μονάδες είναι αυτές που συνήθως προσφέρουν και αντίστοιχου επιπέδου θέσεις εργασίας, στην κοινωνία (συλλεκτικές πλέον).
Αξιοσημείωτα είναι τα κτίριά της, διαφορετικών τύπων και μάλλον καθόλου επιλεγμένα στην τύχη. Η ανάθεση από την τράπεζα Πειραιώς το 2015, της διαχείρισης του ιστορικού και υπερπολυτελώς ανακαινισμένου ξενοδοχείου "Καστρί" στην Κηφισιά, αποτελεί τεράστια επιτυχία και αναγνώριση της Domotel.
Το υπερπολυτελώς ανακινισμένο "Domotel Kastri" στην Κηφισιά. |
Δείτε ακόμη
- Παλαιότερο άρθρο για το "Άρνη" στο: "Business Travel"
- Η πλατείας Καρδίτσας στο χρόνο με φωτογραφίες στο: "δια βίου στο θρανίο"
- Πρόσφατες φωτογραφίες από το εσωτερικό στη σελίδα fb & την ιστοσελίδα "Domotel Arni Historic Hotel".
- Όλα τα ξενοδοχεία της "Domotel"
Ξενοδοχείο "Άρνη", Καρδίτσα. |
Ξενοδοχείο "Άρνη", Καρδίτσα. |
Ξενοδοχείο "Άρνη", Καρδίτσα: Εκτ. περί το 1950. |
Ξενοδοχείο "Άρνη", Καρδίτσα: Δεκαετία 1960. Ο ερασιτέχνης φωτογράφος εντάσσει στο πολύτιμο αρχείο του και αυτό το κτίριο. |
Ξενοδοχείο "Άρνη", Καρδίτσα: Εκτ. αρχές δεκαετίας 1970. |
Ξενοδοχείο "Άρνη", Καρδίτσα: Σήμερα και μετά την ανακαίνιση του 2005. |
Ξενοδοχείο "Άρνη", Καρδίτσα: Σήμερα και μετά την ανακαίνιση του 2005. |
Ξενοδοχείο "Άρνη", Καρδίτσα: Μια μαγική χειμερινή απεικόνισή του. |
Ξενοδοχείο "Άρνη", Καρδίτσα: Σήμερα και μετά την ανακαίνιση του 2005, μια από τις κύριες όψεις. |
Ξενοδοχείο "Άρνη", Καρδίτσα: Η πλευρά του ξενοδοχείου επί του πεζοδρόμου, εξίσου εντυπωσιακή με αυτές της γωνίας του θόλου, με παρμαυθένιο στολισμό. |
ΠΗΓΕΣ ΚΑΙ ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
- Έρευνα - ανάλυση Δ.Χ.Κ. Απαγορεύεται η αποθήκευση, η αναδημοσίευση και κάθε χρήση πλην της ανάγνωσης στο neoclassicalgreece.blogspot.gr και της παραπομπής προς την παρούσα σελίδα με δική σας εισαγωγή - περιγραφή. Οποιαδήποτε αναπαραγωγή με παρόμοιο τρόπο (πληροφορίες, ανάλυση, δομή) μπορεί να θεωρηθεί κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας.
- Για την παροχή πρωτοδημοσιευομένου υλικού στο διαδίκτυο, ευχαριστώ τους κυρίους Γιάννη Μπαλατσούκα διευθυντή του "Domotel Arni Historic Hotel" & Σπυρίδωνα Ταλιαδούρο πρώην Βουλευτή Ν. Καρδίτσας, υφυπουργό παιδείας, απόγονο του κατασκευαστή ιδιοκτήτη.
- Παλιές φωτογραφίες του "Άρνη" από σχετικό άρθρο του "Business Travel".
- Παλιές φωτογραφίες πλατείας & "Άρνη" από "δια βίου στο θρανίο" - Αγγελής Βασίλειος.
- Βασική πηγή πληροφοριών πλατείας από Ε.Μ.Ε. Καρδίτσας
- Χρήση περιεχομένου τρίτων: Ειδικά στο παρόν άρθρο γίνεται εκτεταμένη χρήση λόγω μη εντοπιότητας, με τον μέγιστο δυνατό σεβασμό, χωρίς διάθεση οικειοποίησης. Θεωρούμε ότι η χρήση του εδώ το αξιοποιεί στο μέγιστο. Γνήσιοι κάτοχοι - δημιουργοί - πηγές, όπου είναι σαφή και γνωστά σε εμάς, αναγράφονται. Οποιοσδήποτε διαφωνεί με αυτά μπορεί φυσικά να ζητήσει την αφαίρεση του υλικού του, η οποία θα γίνει σεβαστή.
- Γίνεται προσπάθεια για αξιόπιστες πληροφορίες και σύννομες δημοσιεύσεις. Περισσότερα στη σελίδα "Νομικά & Όροι".
- © neoclassicalgreece.blogspot.gr. Any use of content except of viewing it here or redirecting to this page is not allowed. This article couldn't be published without the extended use of many pictures that do not belong to us. If any original owner does not wish his content to be shown here, keeps the right to contact us and ask it's removal.
Γιατί δεν προχωρόύν σε πλήρη αποκατάσταση του τμήματος του κτιρίου που καταστράφηκε από το σεισμό..στο εξωτερικό έχουν αποκατασταθεί ολόκληρα ανάκτορα,εδώ δεν μπορούμε να καναφτιάξουμε...ενα θόλο;
ΑπάντησηΔιαγραφή