Διώροφη κατοικία στου Ψυρρή, κοντά στην πλ. Κουμουνδούρου. Μια εντυπωσιακή εξωτερική αποκατάσταση.


Στον δρόμο που ενώνει την περιοχή Ψυρρή της Αθήνας με την πλατεία Κουμουνδούρου, βρίσκεται ένα σημαντικό τυπικό Αθηναικό σπίτι, που παρέμενε χρόνια ερειπωμένο.  
Useful Information for English speaking Visitors (more pictures inside): Perfect colors and work in a restoration at Psyrri - Koumoundouros sq., Athens.

Αρχείο: Σπάνιες φωτογραφίες από το χτίσιμο του κοσμήματος της Ακαδημίας Αθηνών (1868-1882)


Το κτίριο της Ακαδημίας Αθηνών στην οδό Πανεπιστημίου είναι ένα από τα πιο πολυτελή και λεπτομερώς διακοσμημένα νεοκλασικά δημόσια κτίρια της Αθήνας. Αποτελεί διαχρονικό σημείο αναφοράς και κορυφαίο αξιοθέατο της πόλης των Αθηνών. Είναι αυτό της τριλογίας, που εμφανώς επιλέχθηκε να αναβιώσει αποκλειστικά και στο μέγιστο δυνατό τον γνήσιο αρχαίο ιωνικό ρυθμό.  Το κτίριο συντηρείται συνεχώς τμηματικά από τα τέλη της δεκαετίας του 80. Διαβάστε σημαντικές πληροφορίες για την κατασκευή από το site της Ακαδημίας και δείτε μερικές σημαντικές, αρκετά καθαρές για την εποχή τους, φωτογραφίες από την θεμελίωση και την κατασκευή του. Useful Information for English speaking Visitors (more pictures inside): Very important pictures taken during the construction of Athens Academy (1868-1882).

Διακόσμηση - Δόμηση: Τα πήλινα κολωνάκια ή μπαλούστρα



Άρθρο για τα μοναδικά πήλινα κολονάκια της Ελληνικής νεοκλασικής περιόδου. Τα βασικά σχέδια.

Useful Information for English speaking Visitors (more pictures inside): Article for the Greek neoclassical era ceramic balusters and pictures of the most popular designs.

Ελευσίνα: Το κτίριο με τους "Ερμήδες"


Στο κέντρο της Ελευσίνας, στολίζοντας μια από τις παλαιότερες πλατείες, διασώζεται αυτό το κτίριο, που παρόλο που φαίνεται να έχει υποστεί κάποιες μικρές αλλοιώσεις διαχρονικά, έχει ακόμα την αυθεντική κεραμοσκεπή και τα ακροκέραμά του. Λόγω του ύψους τα καλοσυντηρημένα ακροκέραμα με την κεφαλή Ερμή είναι ευδιάκριτα. Στις φωτογραφίες φαίνεται ο γωνιακός Ερμής, σπάνιος εδώ και χρόνια, όπως όλα τα γωνιακά ακροκέραμα, που λεηλατούνται πρώτα.... Useful Information for English speaking Visitors (more pictures inside): Building with Hermes antefixes, at the beautiful, industrial - harbour city Elefsina, at west of Attica.

Από τις κατεδαφίσεις του '60, στο σήμερα των κλοπών, του καψίματος, της εξαθλίωσης και της προκλητικής εγκατάλειψης.


Ένα μικρό δείγμα από τα πάμπολλα κτίρια, η κατεδάφιση των οποίων είναι αδιανόητο και σοκαριστικό γεγονός για τους νεότερους.
Σε μια χώρα σαν την Ελλάδα δε θα ήταν δυνατό να βγουν αλώβητα τα διάφορα παλιά κτίρια αρχιτεκτονικής αξίας. Παρακάτω θα δείτε πως και με ποιους τρόπους καταστράφηκαν και συνεχίζουν να καταστρέφονται τα κτίρια αυτά στην χώρα μας. Σε κάποια σημεία θα δείτε και πιθανούς λόγους κατά την άποψη του γράφοντα. Σκοπός αυτού του κειμένου είναι να συμβάλει σε αυτό που θα λέγαμε "μπας και γλιτώσουμε κάτι", γράφοντας δημόσια και αναλυτικά για ένα θέμα, που ενώ όσοι ασχολούμαστε  γνωρίζουμε καλά, δεν γνωρίζει ακόμα ο πολύς κόσμος, που είτε δεν ασχολείται, είτε δεν ενημερώνεται από αυτούς που θα έπρεπε (υπηρεσίες και επιστήμονες).

Το ελληνικό φαινόμενο των μη αναστρέψιμων καταστροφικών αποκαταστάσεων, κυρίως με την τραγική "διατήρηση κελύφους" ως τον ευρέως ακολουθούμενο κανόνα.


Ο βασικός σύγχρονος τρόπος καταστροφής των νεοκλασικών, μετά την εποχή των κατεδαφίσεων και πλην της εγκατάλειψης, είναι το φαινόμενο των καταστροφικών παρεμβάσεων που γίνονται στις συντηρήσεις. Πρόκειται για ένα σοβαρό ζήτημα που είναι σε εξέλιξη και ως εκ τούτου δεν τίθεται ακόμα ευρέως από φίλους των παλιών κτιρίων και από την επιστημονική κοινότητα, που είναι κυρίως υπεύθυνη για αυτό. Λίγοι επιστήμονες, ιδιοκτήτες, εργολάβοι, που ασχολούνται με το θέμα, έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται τη σοβαρότητα και να προσέχουν τις παρεμβάσεις τους.

Συντάκτης και Εισαγωγή

Για τον στυντάκτη, διάφορες πληροφορίες για τον ιστότοπο και εισαγωγή στο θέμα.  
Useful Information for English speaking Visitors: Text article with information for the editor, for the blog and an introduction to our main subject.